Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Pipeta si picatura de apa

Buna tuturor,

Saptamana asta a fost un pic mai lejera (adica nu am avut prea multe activitati acasa), pentru ca mami invata seara, iar in scurtul timp pe care il avem preferam sa ne harjonim jumatate de ora.  In plus, am inceput si gradinita si sunt obosita si racita.

Dar nu despre asta vroiam sa va povestesc....
Acum ceva vreme, asta vara adica ( pe cand aveam inca 2 ani), ma jucam mereu cu apa.
Apa este extraordinara:
- apa care curge relaxeaza mintea si lasa gandurile sa plece;
- manutele care se balacesc in apa stimuleaza senzatiile kinestezice/tactile;
- ajuta la coordonarea ochi-mana (cand curge la robinet sau cand facem transfer de apa);
- ajuta la dobandirea de abilitati ce tin de viata practica.

Si va asigur ca beneficiile apei in procesul de invatare si dezvoltare nu se opresc aici.

Asa ca am hotarat sa va povestesc astazi despre cum m-am jucat eu cu pipeta. Este un material montessori ce tine de viata practica, de transferul de apa.

Abilitati pe care le dezvolta:
- pozitionarea corecta a degetelor (aratatorul si mijlociul opozabile degetului mare)
- coordonarea ochi-mana;
- motricitatea fina si dexteritatea;
- concepte ale fizicii (volum, cantitate etc.)

Asa arata materialul, el poate sa difere in functie de ce aveti prin casa.
- mami a pus un borcanel mic, mic de la un parfum
- si o pipeta de plastic. Se pot folosi si pipetele de sticla de la farmacie, dar se sparg usor, sau pipetele de la diferite sticlute (cum ar fi picaturile de nas vibrocil).
- trebuie sa existe un recipient in care se va efectua transferul
- si un buretel cu care sa se stearga apa ce se varsa.


Mai intai am desfacut capacul borcanasului. Aceasta este o miscare foarte utila si importanta in dezvoltarea motricitatii fine. Cu cat mai multe sticle cu capac infiletat desfacute, cu atat mai bine se vor coordona miscarile ulterior.




Apoi am luat pipeta si am introdus-o in borcanas. Pentru ca era foarte mic, a trebuit sa ma ajut si mana stanga. Pe masura ce cresc, copiii au tendinta de a utiliza doar mana dominanta, asa ca mami mereu imi spune sa folosesc si manuta stanga, sa ma ajut de ea mereu.




Dupa aceasta actiune delicata a urmat una la fel de importanta: sa transfer apica din pipeta in bol fara sa vars nimic. Eeee...dar eu am devenit deja experta :)



Acesta este materialul de transfer cu pipeta. E simplu si foarte distractiv.
Ei acum, uitati-va si voi....am golit sticluta de apa in bol, dar bolul nu este nici pe jumatate plin. Cum vine asta? A fost una dintre primele mele observatii pe care le-am facut la acest material. De ce nu s-a umplut? pentru ca in bol incape mult mai multa apa decat in sticluta...Uff....e inca greu si nu inteleg. :)

Iata si cateva poze de asta-vara, cand ma jucam cu apa foarte, foarte mult. Eram entuziasmata mult de tot ce faceam, insa mainile nu prea se coordonau, iar miscarile erau mai mult haotice.





Spor la joaca si la harjoneala!
Pupici, pupici,
Sofia.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu