Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

luni, 24 decembrie 2012

Aluat, faina si decoratiuni de brad!



Iata ca a sosit si Ajunul Craciunului!
La noi in casa miroase a cozonac, a perdele proaspat calcate si a brad! :))
Din pacate, eu sunt tocmai acum racita, cu febra. Dar asta nu m-a oprit de la joaca si de la bucuria de a participa alaturi de parintii mei la pregatiri.

Stiu ca multi copii se joaca cu multa placere cu aluatul. Eu una sunt un mare fan al framantatului, intinsului si decupatului.
Mami si tati s-au apucat ieri dupa-masa de cozonaci... totul bine si frumos, dar o mogaldeata de trei ani avea nevoie de atentie si de multe activitati care sa o tina ocupata. 

Asa ca ce putea fi mai distractiv decat sa particip si eu alaturi de ei?

Haideti la joaca cu aluatul!  


Ne-am gandit noi ca ar fi tare frumos sa avem si niste decoratiuni de brad facute de mine pe care sa le impartim in ziua de Craciun rudelor si prietenilor nostri. 
Atentie, decoratiunile obtinute dupaaceasta reteta nu se mananca! Este o coca de tip playdough, extrem de usor de modelat pentru copii, rezistenta, iar decoratiunile rezista mult timp. E drept, eu le mai ling din cand in cand, pentru ca sunt sarate!

De ce aveam nevoie:
- coca;
- un bol incapator;
- sucitor;
- forme pentru decupat;
- o tavita pentru uscat formele / copt.
(eu aveam un set tare dragut pentru prajiturele cumparat de la ikea, de la raionul pentru copii).

Mami mi-a pregatit intr-un castron propriul meu aluat pe care sa-l framant bine, bine.

Ingredientele sunt urmatoarele:
- 2 cesti mari faina;
- 1 ceasca apa;
- 1 ceasca de sare;
- 2 lingurite sare de lamaie;
- 2 lingurite ulei;
- colorant alimentar sau cacao.

Cum am procedat?

Mai intai, mami mi-a dat sa pun ingredientele in bol. Era necesara multa atentie la masurat, dar m-am descurcat.


M-am apucat de framantat si am framantat...



Apoi, am intins aluatul pe masa de lucru cu sucitorul si am tot intins...pana a venit mami si l-a netezit frumos.



Cu formele mele am decupat stelute, omuleti martieni :), braduti, stele si inimioare...






Cu un pai, am dat gaurele pe unde sa treaca panglica...


Le-am pus pe tavita la uscat, pe un calorifer. Se pot si coace la cuptor, insa mamei nu-i place ca se rumenesc.


Separat, mi-a pregatit mami si o coca de biscuiti cu cacao din care am decupat o gramada de alte forme si pe care le-am copt la cuptor. Sunt delicioase!


Azi dimineata, le-am pus snurulete si le-am atarnat in bradut. Tare sunt dragalase...si un cadou minunat pentru Maia, tataie si matusile mele.


Joaca cu aluatul este o experienta senzoriala de neuitat pentru orice copil, chiar si pentru cei reticenti la murdarie, pentru cei sensibili din punct de vedere emotional, pentru cei blocati, timizi si mai ales pentru cei hiperactivi. Odata ce reusesc sa se conecteze corporal si emotional, mintea se linisteste, emotiile se dilueaza iar copiii isi recapata controlul mult mai usor.
Are acelasi efect ca si apa, mai ales cea curgatoare, spuma si puful fin.

Va invit si pe voi sa va alintati simturile alaturi de cei dragi in aceste zile de sarbatoare.

Craciun Fericit!


Pupici, pupici
Sofia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu